跨国外贸论坛 注册会员 | 登录论坛 | 改信息 | 改签名 | 改头衔 | 改头像 |
  
    
  按国家查看免费买家>>
 美国 印度 英国 巴基斯坦 中国香港 澳大利亚
  加拿大 伊朗 土耳其 孟加拉 阿联酋 埃及
  韩国 俄罗斯 德国 马来西亚 尼日利亚 南非
  
  按行业查看免费国际买家>>
 农业 服装服饰 汽摩/配件 商业服务 化工 电脑/数码 建材/家具 电子/电气 能源 环境
 食品饮料 礼品工艺品 医药/化妆品 家电/灯具 家庭用品 工业用品/机械 五金/矿产 办公用品
 包装与造纸 印刷出版 安全防护 运动娱乐 通信/手机 纺织皮革 玩具 交通/设施
  【返回跨国外贸论坛首页】 收藏本论坛 热门专题 热门帖子
  .
综合交流 -> 能提高阅读能力的好书  
共有1页回帖:   1   
 
热点消息 版主:
admin  james1  不懂就问  stephenchan 
现在就加入跨国采购网会员? 
跨国外贸论坛即日起暂停发帖回帖功能,推广请前往跨国采购网[外贸服务版]
免费国外买家,注册就可浏览。
免费外贸推广,还在付年费吗?——[ 速样通 ]
注册就送5个买家,回复率超高 -> 点击进入 免费注册
推广企业产品、查看国外买家 — 请加入[ 跨国采购网 ]
在您前面已有 1090387 位会员加入 免费注册
    您是本帖的第 4021 个阅读者  

作 家   通知: 跨国外贸论坛维护中,发文请登陆跨国会员区--其他功能--发布外贸文章(需实名),欢迎外贸相关服务企业参与。
1楼 emily533



等级:小学生
发帖数:2
回帖数:35
发帖时间 - 2006/1/16 11:24:14  
Suppose someone asked, "Who are you?" it would be simple enough to respond with your name. but if the person wanted to know the whole story about who you are, it would be more difficult to answer. You'd obviously have to give the details of your height and age and weight. You'd also have to include all your sentiments and preferences, even the secret ones you'd never shared with anyone – your affection for you parents; your desire to please the crowd you associate with; your dislike of your older sister's husband; your allegiance to Budweiser beer, the Ford Motor Company, the Denver Broncos, Calvin Klein jeans, and Bruce Springsteen.

Your attitudes couldn't be overlooked either – the impatience you have when an issue gets complex, your aversion to English courses, your rejection of communism, your fear of high places and dogs and speaking in public. The list would go on. To be complete, it would have to include all your characteristics – not only the physic cal but the emotional and intellectual as well.

To provide all that information would be quite a chore. But suppose the questioner was still curious, and now asked, "How did you get the way you are?" if your patience were not yet exhausted, chances are you'd answer something like this: "I'm that way because I choose to be, because I've considered other sentiments and preferences and attitudes and made my selection. The ones I chose fit my style and personality best." That answer is a natural enough one, and in part it's true. But in a larger sense it's not true. The impact of the world on all of us is much greater than we usually realize.

 INFLUENCES ON IDENTITY

You are not only a member of a particular species, Homo sapiens, but you exist at a particular moment in the history of the species. Being a young adult today is quite different from being a young adult thirty years ago, and very different from being a young adult in 1500 or 10,000 B.C. The world's state of progress differs, and likewise its knowledge and beliefs and values. The opportunities for learning and working and relaxing are not the same. So people's daily thoughts and actions vary.

Variations in place and circumstance also can make a difference. If you're from a large city, the odds are you look at many things differently from someone in the country. A person raised for eighteen years in New York City or Los Angeles who goes to college in a town of 3,000 will find the experience difficult. So will a person raised on an isolated farm. But probably for opposite reasons!

If you are an American sports enthusiast, you're probably interested in football, baseball, or basketball. But if you were Chinese, you'd be much more familiar with and excited about ping-pong, and if you were European, soccer. If your father is an automobile mechanic, you undoubtedly know more about cars than does the average person. If you mother is a teacher, you'll tend have a somewhat different perspective on school and teachers than do other students.

In much the same way, all the details about your family very likely have some bearing on who you are. Their religion, race, national origin, political affiliation, economic level, attitudes towards one another, all have made some contribution to your identity.

Of course, people may reject what they are taught at home. People between the ages of eighteen and twenty-one often have sharp and apparently permanent differences with their parents in terms of beliefs and values on many issues. Still, whether you accept or reject what you are taught, your present position grows out of those teachings. It is a response to your upbringing. Given different parents with a different culture and different values – growing up, say, in Istanbul rather than Dubuque – your response would necessarily be different. You would, in that sense, not be the same person.

 THE ROLE OF MASS CULTURE

In centuries past, the influence of family and teachers was the dominant, and sometimes the only, influence on children. Today, however, the influence exerted by mass culture (but broadcast media, newspapers, magazines and popular music) is often greater.

By age eighteen the average teenager has spent 11,000 hours in the classroom and 22,000 hours in front of the television set. He or she has done perhaps 13,000 school lessons, yet has watched more than 750,000 commercials.

What effects does mass culture have on young people (and many adults, as well)? To answer, we need only consider the formats and devices commonly used. Modern advertising typically bombards the public with slogans and testimonials by celebrities. This approach is designed to appeal to emotions and create artificial needs for products and services. As a result, many people develop the habit of responding emotionally, impulsively, and gullibly to such appeals.

Television programmers use frequent scene shifts and sensory appeals such as car crashes, violence, and sexual encounters to keep audience interest from diminishing. Then they add frequent commercial interruptions. As a result, many people find it difficult to concentrate in school or at work. They may think the teacher or the job is boring when, in fact, mass culture has made them impatient with the normal rhythms of life.

Finally, mass culture promotes values that oppose those held by most parents. Play is presented as more fulfilling than work, self-gratification more desirable than self-control, and materialism more meaningful than idealism. People who adopt these values without questioning them may end up sacrificing worthy goals to their pursuit of "a good time" and lots of money.

 EFFECTS ON SELF-IMAGE

The circumstances of our lives are so influential that they affect not only our view of the world but also our view of ourselves. If you were to make a list of your capacities for different kinds of activities, you might say, for example, "I work well with mechanical things, but I have no talent for dealing with ideas." Would that be accurate? Not necessarily! It would be what you had come to believe about yourself, the conclusion you'd reached as a result of your experience. However, it might very well be a conclusion you reached too soon.

Dr. Maxwell Maltz explains the amazing results one educator had in improving the grades of school children by changing their self-images. He had observed that when they saw themselves as stupid in a particular subject (or stupid in general), they unconsciously acted to confirm their self-images. They believed they were stupid, so they acted that way. Reasoning that it was their defeatist attitude rather than any lack of ability that was defeating them, the educator set out to change their self-images. He found that when he accomplished that, they no longer behaved stupidly!

Maltz records how this same negative self-image kept a salesman from ever reaching more than a certain level of sales. When his territory was changed to a larger and more promising territory, he continued to make the same dollar amount, not a bit more. The trouble was found to be not in the conditions of his work but in his self-image. He had decided he couldn't exceed a certain amount, and so he subconsciously prevented himself from doing so.

Maltz concludes from these and other examples that our experiences can work a kind of self-hypnotism on us, suggesting a conclusion about ourselves and then urging us to make it come true .

 SIGNIFICANCE OF THE EARLY YEARS

Psychologists agree that the early years of life are the most significant in shaping a person. Like sapling trees, small children are very pliable. The reasons for this are obvious. Everything is new to them. They are constantly recording impressions, and they lack any sophisticated process for sorting out those impressions and dealing with them. Children cannot think analytically. They cannot even express their reactions verbally.

The impact of children's early experiences can be profound, affecting their basic outlook toward themselves and other. Dr. Thomas A. Harris suggests that there are four such outlooks, and not all of them are healthy:

1. I'm not OK – You're OK.
2. I'm not OK – you're not OK.
3. I'm OK – You're not OK.
4. I'm OK – You're OK.

The first outlook occurs for everyone between birth and age two or three. It develop-s when children sense their own fumbling helplessness and adults' comparative ability. The difference in size and skill makes adults seem almost godlike. And so children feel inferior.

Age two or three, in Harris's view, is an important juncture. Children may continue in the first outlook with their feelings of inferiority lessening as they grow in knowledge and skill. Or they may slip into the harmful second or third outlook. The second develops when mothers are unusually cold. Lacking any encouragement, the children literally lack a reason to live. If they survive, they tend to become emotionally stunted, unable to accept recognition from anyone. The third outlook occurs when cruel, unloving parents beat and abuse their children. Each time the children experience an episode of violence, they are forced to provide their own encouragement and comfort. Thus they turn away from others. (Harris calls this outlook the criminal position because the history of many psychopathic individuals reveals it.)

The fourth outlook, Harris stresses, is the only conscious one. That is, it is the only one based on faith, thought, and action. People fortunate enough to have had caring, encouraging parents get the necessary start. Then through later childhood and adolescence, they gradually grow out of both the emotional, unthinking responses of the child and the uncritical dependence on earlier teachings. They become thinking, self-directed people – individuals. They have both a sense of their won worth (I'm OK) and faith and trust in others (You're OK). 

 BECOMING AN INDIVIDUAL

What does individuality mean and to what extent can a person be an individual? In the current popular imagination, individuality means "doing your own thing," responding to life's situations in whatever way seems most natural. The problem with that notion is that it ignores all the shaping forces we have been discussing. It denies the fact that each of us has been channeled and conditioned to a great degree. It pretends there is some inner self untouched by all that we have experienced, all that has happened to us.

The fact is that if you define individuality in the popular way and act on that definition, you'll be acting like Pavlov's famous dog. Pavlov rang a bell whenever he placed food in front of the dog. After a while, he conditioned the dog to drool when he heard the bell, even though no food was presented to him. The dog was doing what came naturally to him. But what came naturally was influenced by his experience. He was controlled by a force outside himself.

Obviously, individuality must be something more than that. It must be the habit of developing your own personal responses to people, issues, and situations, rather than mindlessly endorsing the responses you have been conditioned to make. These guidelines will help you achieve individuality:

1. Tree your first reaction to any person, issue, or situation as tentative. No matter how appealing it may be, refuse to embrace it until after you have examined it.
2. Decide why you reacted as you did. Consider whether you borrowed the reaction from someone else – a parent or friend, perhaps, or a celebrity or fictional character on television. If possible, determine what specific experiences conditioned you to react this way.
3. Think of other reactions your might have had to the person, issue, or situation.
4. Ask yourself whether one of the other reactions is more appropriate than your first reaction. And when you answer, resist the influence of your conditioning.

To ensure that you will really be an individual, and not merely claim to be one, apply these guidelines throughout your work in this book, as well as in your everyday life.

 APPLICATIONS

1. Suppose you asked a friend, "How did you acquire your particular identity – your sentiments and preferences and attitudes?" Then suppose the friend responded, "I'm an individual. No one else influences me. I do my own thing, select the sentiments and preferences and attitudes that suit me." How would you explain to your friend what you learned in this chapter?
2. Ask yourself the question "Who am I?" Write down ten answers to this on ten separate slips of paper. Use the first three paragraphs of this chapter to help you to choose your answer. Arrange the pieces of paper in priority order in terms of their importance to you. Which self-descriptions are most important to your? Why?
3. Identify the various positive and negative influences that have shaped you. Be sure to include the particular as well as the general influences and the subtle as well as the obvious. Which of those influences have had the greatest effect on you? Explain the effects as precisely as you can.
4. Not your immediate reaction to each of the following questions. Then apply the four guidelines given in this chapter for achieving individuality.
a. Should freshman composition be a required course for all students?
b. Should athletes be tested for anabolic steroid use?
c. Should creationism be taught in high school biology classes?
d. Should polygamy be legalized?
e. Should the voting age be lowered to sixteen?
5. Group discussion exercise: Discuss each of the following questions with two or three classmates, applying the four guidelines for developing individuality that are given in this chapter. Be prepared to share your group's ideas with the class.
a. Should extremist groups like the Ku Klux Klan be allowed to hold rallies on public property?
b. Should the prison system give greater emphasis to the punishment or to the rehabilitation of inmates?
c. Should doctors and clinics be required to notify parents of minors when they prescribe birth control devices for the minors?




------------------
...


2楼 emily533



等级:小学生
发帖数:2
回帖数:35
发帖时间 - 2006/1/16 11:26:50  
Chapter  *域名隐藏*  is critical Thinking

When Arthur was in the first grade, the teacher directed the class to "think." "Now, class," she said, "I know this problem is a little harder than the ones we've been doing, but I'm going to give you a few extra minutes to think about it. Now start thinking."

It was not the first time Arthur had heard the word used. He'd heard it many times at home but never quite this way. The teacher seemed to be asking for some special activity, something he should know how to start and stop. Like his father's car. "Vroom-m-m," he muttered half aloud. Because of his confusion, he was unaware he was making the noise. "Arthur, please stop making noises and start thinking."

Embarrassed and not knowing quite what to do, he looked down at his desk. Then out of the corner of his eye he noticed that the little girl next to him was staring at the ceiling. "Maybe that's the way you start thinking," he guessed. He decided the others had probably learned how to do it last year, that time he was home with the measles. So he stared at the ceiling.

As he progressed through grade school and high school, he heard that same direction hundreds of times. "No, that's not the answer, you're not thinking – now think!" And occasionally, form a particularly self-pitying teacher given to talking to himself aloud: "What did I do to deserve this? Don't they teach them anything in the grades anymore? Don't you people care about ideas? Think, dammit, THINK."

So Arthur learned to feel somewhat guilty about the whole matter. Obviously this thinking was an important activity that he'd failed to learn. Maybe he lacked the brain power. But he was resourceful enough. He watched the other students and did what they did. Whenever a teacher started in about thinking, the screwed up his face, furrowed his brow, stretched his head, stroked his chin, stared off into space or up at the ceiling, and repeated silently to himself, "Let's see now, I've got to think about that, think, think (I hope he doesn't call on me), think." Though Arthur didn't know it, that's just what the other students were saying to themselves.

Because Arthur's situation is not all that uncommon, your experience may have been similar. That is, probably many people have gold you to think, but no one ever explained what thinking is, how many kinds of thinking there are, and what qualities a good thinker has that a poor thinker lacks.

Thinking is a general term covering numerous activities from day-dreaming to reflection and analysis. Here are just some of the verbs Roget's Thesaurus includes for the word think:

 
appreciate
believe
cerebrate
cogitate
conceive
consider
consult
contemplate
deliberate
digest
discuss
dream
fancy
imagine
meditate
muse
ponder
realize
reason
reflect
ruminate
speculate
suppose
weigh
 

However, all of those are just he names that thinking goes under. They really don't explain it. The fact is after thousands of years of humans' experiencing thought and talking and writing about it, it remains in many respects one of the great mysteries of human existence. But though much is  yet to be learned, a great deal is already known.

 ONE BRAIN OR TWO?

Brain function research has revealed the importance of a small bundle of nerves found between the left and right sides of the brain. Until recently that bundle, the corpus callosum, was thought to have no significant function. Now, however, scientists know that the brain is not one center of thought and learning but two. Each side has control over certain skills. When the corpus callosum is intact, the two sides work in harmony (although one may dominate). But when the corpus is cut or damaged, the left side of the brain is no longer aware of what the right side is doing and vice versa. Experiments performed with patients in this condition reveal hand controlled by the "blind" eye cannot later identify the object by touch. It is a familiar object to one part of the brain but totally unfamiliar to the other. 

We now know, too, that each half of the brain has its own memories and its own train of thought. The left half deals mainly in words and is associated with analysis and logical thinking. The right half deals mainly in sensory images and is associated with intuition and creative thinking.  Despite the separateness of the hemispheres, however, the brain's functions are profoundly integrated.

Some researchers regard the brain as synonymous with the mind. Western philosophy, however, has traditionally held that there is an important difference. According to this view, the brain is a physical reality whereas the mind is metaphysical – that is, nonmaterial.

 CRITICAL THINKING DEFINED

The word critical often carries negative connotation, implying excessive faultfinding. That connotation does not apply to the term critical thinking, which refers to the process of evaluating ideas. When we think critically, we judge the accuracy of statements and the soundness of the reasoning that leads to conclusions. Critical thinking helps us interpret complex ideas, appraise the evidence offered in support of arguments, and distinguish between reasonableness and unreasonableness. Both problem solving and decision making depend on critical thinking, as does the meaningful discussion of controversial issues.

One of the keys to proficiency in critical thinking is skill in asking relevant questions. Where the uncritical accept their first thoughts and others' statements at face value, critical thinkers challenge all ideas in the following manner:

Thought Question
Professor Vile cheated me in my composition grade. He weighted some themes more heavily than others Did he grade everyone on the same standard? Were the different weightings justified?
Before women entered the work force, there were fewer divorces. That show that a woman's place is in the home. How do you know that this factor, and not some other one(s), is responsible for the increase in divorces?
A college education isn't worth what you pay for it. Some people never reach a salary level appreciably higher than the level they would have reached without the degree. Is money the only measure of the worth of an education? What about increased understanding of self and life and increased ability to cope with challenges?

Critical thinkers also use questions philosophically; in other words, to wonder about issues, probe them more deeply than is customary, and look for new insights. Consider, for example, the term values. We hear it frequently today in statements like "Our country has lost its traditional values" and "There would be less crime, especially violent crime, if parents and teachers emphasized moral values." Here are some of the questions a critical thinker would ask:

o What is the relationship between values and beliefs? Between values and convictions?
o Are all values valuable?
o How aware is the average person of his or her values? Is it possible that many people deceive themselves about their real values?
o Where do one's values originate? Within the individual or outside? In thought or in feeling?
o Does education change a person's values? If so, is this change always for the better?
o Should parents and teachers attempt to shape children's values?

 CHARACTERISTICS OF CRITICAL THINKERS

There are a number of misconceptions about critical thinking. One is that being able to support beliefs with reasons makes one a critical thinker. Virtually everyone has reasons, however pathetic they may be. The test of critical thinking is whether the reasons are good and sufficient.

Another misconception is that critical thinkers never imitate others in thought or action. If that were the case, then every pigheaded person would be a critical thinker. Critical thinking means making wise decisions, regardless of how common those decisions are.

A third misconception is that critical thinking is synonymous with having a lot of right answers in one's head. There's nothing wrong with having right answers, of course. But critical thinking is the process of finding answers when they are not so readily available.

Yet another misconception is that critical thinking cannot be learned, that one either "has it" or does not. One the contrary, critical thinking is a matter of habit. The most careless, sloppy thinker can become a critical thinker by developing the characteristics of a critical thinker.

We have already noted one characteristic of critical thinkers – skill in asking appropriate questions. Another is control of their mental activities. American philosopher John Dewey once observed that more of our time than most of us care to admit is spent "trifling with mental pictures, random recollections, pleasant but unfounded hopes, flitting, half-developed impressions."  Good thinkers are no exception. However, they have learned better than poor thinkers how to stop that casual, semiconscious drift of images when they wish and how to fix their minds on one specific matter, examine it carefully, and form a judgment about it. They have learned, in other words, how to take charge of their thoughts, to use their minds actively as well as passively.

Here are some additional characteristics of critical thinkers, as contrasted with those of uncritical thinkers:

Critical Thinkers Uncritical Thinkers
Are honest with themselves, acknowledging what they don't know, recognizing their limitations, and being watchful of their own errors. Pretend they know more than they do, ignore their limitations, and assume their views are error-free.
Regard problems and controversial issues as exciting challenges. Regard problems and controversial issues as nuisances or threats to their ego.
Strive for understanding, keep curiosity alive, remain patient with complexity and ready to invest time to overcome confusion. Are impatient with complexity and thus would rather remain confused than make the effort to understand.
Set aside personal preferences and base judgments on evidence, deferring judgment whenever evidence is insufficient. They revise judgments when new evidence reveal error.  Base judgments on first impressions and gut reactions. They are unconcerned about the amount or quality of evidence and cling to earlier views steadfastly.
are interested in other people's ideas, so are willing to read and listen attentively, even when they tend to disagree with the other person. Are preoccupied with self and their own opinions, and so are unwilling to pay attention to other's views. At the first sign of disagreement they tend to think, "How can I refute this?"
Recognize that extreme views (whether conservative or liberal) are seldom correct, so they avoid them, practice fair-mindedness, and seek a balanced view. Ignore the need for balance and give preference to views that support their established views.
Practice restraint, controlling their feelings rather than being controlled by them, and thinking before acting. Tend to follow their feelings and act impulsively.

As the desirable qualities suggested, critical thinking depends on mental discipline. Effective thinkers exert control over their mental life, direct their thoughts rather than being directed by them, and withhold their endorsement of any idea – even their own – until they have tested and proved it. John Dewey considered this mental discipline to be identical with freedom. That is, he argued that people who do not have it are not free persons but slaves. Here his words:

If a man's actions are not guided by thoughtful conclusions, then they are guided by inconsiderate impulse, unbalanced appetite, caprice, or the circumstances of the moment. To cultivate unhindered, unreflective external activity is to foster enslavement, for it leaves the person at the mercy of appetite, sense, and circumstance. 

 THE ROLE OF INTUITION

Intuition is instinctive knowing or perception without reference to the rational process. Of all aspects of thinking, it is perhaps the most dramatic and therefore the most fascinating. History records many cases of important discoveries just "occurring" to people. They may not even be consciously considering the matter. Then all of a sudden the answer comes to them, seemingly out of nowhere.

The German chemist Kekule found the solution to a difficult chemical problem that way. He was very tired when he slipped into a daydream. The image of a snake swallowing his tail came to him – and that provided the clue to the structure of the benzene molecule, which is a ring, rather than a chain, of atoms.  The German writer Goethe had experienced great difficulty organizing a large mass of material for one of his works. Then he learned of the tragic suicide of a close friend. At that very instant the plan for organizing his material occurred to him in detail.  The English writer Coleridge (you may have read his "Rime of the Ancient Mariner" in high school) awoke from a dream with between two and three hundred lines of a new and complex poem clearly in mind.

Intuition is not restricted to famous men and women. Most of us have had similar though less momentous experiences with it. And two facts are common to all these experiences, great and small alike. The first is that intuition cannot be controlled; the second is that intuition is not completely trustworthy. Even the strongest intuition can prove wrong. For both reasons, though intuition is always a welcome companion to critical thinking, it is never a substitute for it. This, of course, is no cause for concern because many other skills of thinking can be controlled and developed.

 CRITICAL THINKING AND WRITING

Writing may be used for either of two broad purposes – to discover ideas or to communicate ideas. Most of the writing you have done in school is undoubtedly the latter kind. But the former can be very helpful, not only in sorting out ideas you've already produced, but in stimulating the flow of ideas. For some reason, the very act of writing down one idea has a way of producing additional ideas.

Whenever you write to discover ideas, focus on the issue you are examining and record all your thoughts, questions as well as assertions. Don't worry about organization or correctness. If ideas come slowly, be patient. If they suddenly come in a rush, don't try to slow the process down and develop any one of them, but jot them all down. (There will be time for elaboration, and for correction, later.) Direct your mind's effort, but be sensitive to ideas on the fringes of consciousness. Often they, too, will prove valuable.

If you have done your discovery writing well and have thought critically about the ideas you have produced, the task of writing to communicate will be easier and more enjoyable. You will have many more ideas – tested and proven ideas – to develop and organize.

 APPLICATIONS

1. How closely has your experience with thinking in school matched Arthur's?
2. Do you find it difficult to ponder important matters? Are you able to prevent the casual, semiconscious drift of images form interrupting your thoughts? Do you have less control in some situations than in others? Explain.
3. Rate yourself on each of the seven characteristics of good thinkers that are listed above. Which are you strongest in? Which weakest? If you behavior varies form situation to situation, try to determine what kinds of issues or circumstances bring out your best and worst mental qualities.
4. Is there any pattern to the way you think about a problem or issue? Does an image come to mind first? Or perhaps a word? What comes next? And what after that? If you can't answer these questions completely, do this exercise: Flip half a dozen pages ahead in this book, pick a sentence at random, read it, and note how your mind deals with it. (Such thinking about your thinking may be

------------------
...


3楼 gdicn



等级:小学生
发帖数:4
回帖数:59
发帖时间 - 2006/1/16 11:29:30  
标记一下,晚上慢慢看,谢谢楼主

------------------
...


4楼 artstone



等级:小学生
发帖数:28
回帖数:69
发帖时间 - 2006/1/17 16:31:24  

以下是引用gdicn在2006-1-16 11:29:30的发言:
标记一下,晚上慢慢看,谢谢楼主



------------------
...


本主题共有1页回复:   1 
转到:
  
推荐文章
:::bbs.globalimporter.net 跨国外贸论坛 | 跨国采购网 | 外贸博客 | 外贸展会 | 外贸货代 | 速样通 